Waarom Nederland zich onveiliger voelt, terwijl het objectief veiliger is geworden
De Veiligheidsmonitor 2025 van het CBS laat een opvallende paradox zien. Nederland is objectief gezien veiliger geworden dan twintig jaar geleden, maar tegelijkertijd voelen steeds meer mensen zich onveilig.